כיצד להפסיק להשתמש יותר מדי במחשב?

מחשבים עשויים להיות חלק מרכזי בחיי היומיום עבור אנשים רבים, אבל הם לא חייבים להשתלט עליו. אם ברצונך לצמצם את משך הזמן שאתה מבלה במחשב, תוכל להתחיל ברישום של זמן השימוש שלך. לאחר מכן, תוכל למצוא דרכים לשנות את לוח הזמנים והמכשיר שלך כך שזמן המסך שלך יקטן ויוחלף בפעילויות מתגמלות יותר. כמו בשבירה של כל הרגל, הפחתת השימוש במחשב תהיה קלה יותר אם תוכל למצוא תמיכה מאחרים.

רשום כמה זמן אתה מבלה במחשב

אם אתה מגלה שאתה מבלה הרבה זמן על המחשב – אולי יותר זמן ממה שאתה מבלה בקרב אנשים אחרים – זה יכול לעזור לנהל יומן של זמן המסך שלך. השתמש במחברת נייר ולא במכשיר אלקטרוני, רשום מתי אתה נכנס למחשב ומתי אתה מפסיק להשתמש בו. ספרו את מספר השעות שביליתם במחשב בכל יום.

אם אתה רואה שאתה מבלה יותר מדי זמן במחשב, עקוב אחר השיטות להפחתת זמן המסך שלך.

חפש דפוסים בשימוש במחשב שלך. לדוגמה, ייתכן שתראה שאתה מבלה יותר זמן במחשב במהלך סוף השבוע מאשר במהלך השבוע, או בלילה ולא במהלך היום. ידע זה יכול לעזור לך למקד ולטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר.

הגדר יעדים להפחתת השימוש במחשב שלך

לאחר שהתחלת לשמור תיעוד של השימוש במחשב שלך, תוכל להתחיל לצמצם את זמן המסך. לדוגמה, אם אתה מבחין לאחר השבוע הראשון של רישום יומן הזמן שלך שאתה מבלה 5 שעות ביום במחשב שלך למטרות לא חיוניות, קבע יעד לשבוע הבא של שימוש ב-10 אחוז פחות (4.5 שעות) ליום). כל שבוע לאחר מכן, הפחיתו עוד עשרה אחוזים עד שתגיעו לכמות שימוש במחשב שאתם נוחים איתה.

מתן פרס לעצמך כשאתה עומד ביעד של כל שבוע יכול להיות מועיל – רק אל תיתן לתגמול לכלול מחשב או מכשיר אלקטרוני אחר.

אתה יכול לאפשר לעצמך רמה מסוימת של שימוש במחשב, רק וודא שזהו פרק זמן שאתה מרגיש בנוח איתו, ושלא מפריע או מרחיק מהיבטים אחרים של חייך.

הציבו גבולות ושמרו עליהם

אנשים שנאבקים בשימוש יותר מדי במחשב מתקשים לעתים קרובות לרדת מהמחשב, גם אם הם צריכים לעשות דברים אחרים. כדי לשלוט בכמות זמן המסך שלך, הגדר גבולות ועבוד קשה כדי לשמור עליהם. לדוגמה, אם אתה מתקשה ללכת לישון בלילה בגלל השימוש במחשב שלך, אמור לעצמך שתפסיק לבדוק מדיה חברתית, לשחק משחקים מקוונים, לעבוד וכו' שעה לפני השינה שלך.

כדוגמה נוספת, אם אתה מתקשה להתמקד בעבודה, ייתכן שתרצה ליצור פרופיל עבודה נפרד או להשתמש במחשב אחר לפעילויות פנאי.