איך לבלות פחות זמן על המחשב?

בעולם המודרני שלנו, אנשים רבים מבלים יותר מדי זמן מול מסך המחשב. ישיבה מול המחשב במשך תקופות ארוכות עלולה להגביר את הסיכון ללחץ דם גבוה, רמות סוכר גבוהות בדם, מחלות לב וכלי דם והצטברות שומן סביב החלק האמצעי. לכן, חשוב להתאמץ להתנתק מהמחשב בכל יום. אתה יכול לתכנן, לארגן ולהקצות את זמן המסך שלך, לבצע כמה שינויים קלים ולבקש עזרה מבחוץ מחברים ובני משפחה.

עקוב אחר זמן המחשב שלך

כדי להתחיל, הקדישו שבוע למעקב אחר זמן המחשב שלכם. אנשים רבים משכנעים את עצמם שהם צריכים להיות מקוונים באותה מידה שהם נמצאים בגלל חובות עבודה, בית ספר וחובות חברתיות. עם זאת, ייתכן שזה לא נכון. אם אתה מנהל יומן של מה שאתה עושה באינטרנט וכמה זמן אתה עושה את זה, תופתע כמה מזמן המסך שלך מיותר.

במשך שבוע, סחב סביבך מחברת קטנה. בכל פעם שאתה משתמש במחשב שלך, רשום מה אתה עושה, כמה זמן אתה עושה את זה והאם זו משימה הכרחית או לא. אתה עשוי להקדיש 20 דקות בתשובה לדואר אלקטרוני לעבודה, משימה שהיא חיונית לקריירה המקצועית שלך. עם זאת, לפני ואחרי זה, אתה עשוי לבלות 30 דקות בסך הכל בגלישה בפייסבוק.

תהיה כנה. אתה לא חייב להראות את היומן שלך לאף אחד אחר. המטרה כאן היא להעריך לאן זמנך הולך וכיצד לשנות את הזמן הזה. לדוגמה, אתה עלול להיות בהלם להבין שאתה מבלה 2 שעות ביום בסך הכל באתרי מדיה חברתית. אם אתה מרגיש שזה יותר מדי, מכאן אתה יכול להגדיר מטרה להפחית את זה לשעה. בדוק אם אתה יכול להגיע למטרה הזו למחרת.

קבע הפסקות

בהייה ארוכה מדי במסך היא לא בריאה ועלולה בקלות להוביל למאמץ בעיניים ולכאבי ראש. לכן, הפסקות לוח זמנים משימוש במחשב. זה יכול לעזור לך לעשות מאמץ מודע לבלות זמן מחוץ למחשב שלך.

אם יש לך השבתה בעבודה, אל תכנס מיד לטוויטר או לפייסבוק. במקום זאת, הקדישו זמן מה מחוץ למחשב. צאו להליכה קצרה. קרא ספר במשך 10 דקות. התקשר לחבר לשוחח.

כשאתה לבד בבית, נסה לתזמן הפסקות במודע כשאתה עובד על המחשב. לדוגמה, לאחר שעתיים של שימוש במחשב הבטיחו לעצמכם שתצאו לטיול של 20 דקות עם הכלב. זה ירחיק אותך מהמסך וייתן לך הפסקה. אתה יכול אפילו להגדיר טיימר שיעזור לעצמך להישאר על המסלול.

כשאתה על המחשב שלך, הגדר טיימרים כדי להזכיר לעצמך לקחת הפסקות. לדוגמה, אתה יכול להגדיר אזעקה או התראה להידלק כל 30 או 45 דקות, ולהזכיר לך לקום וללכת קצת מהמסך שלך.