איך לחיות אורח חיים בריא?

אי פעם תהיתם לשנות את חייכם לטובה? אולי אתה מעוניין לרדת במשקל, להיות פעיל יותר או פשוט להרגיש בריא יותר. כדי לחיות חיים בריאים יותר, סביר להניח שתצטרך לבצע כמה התאמות במגוון רחב של תחומים. להיות "בריא" מבוסס על דברים רבים כולל: הגנטיקה שלך, התזונה, שגרת הפעילות הגופנית ובחירות אורח החיים שלך. מכיוון שאינך יכול לשלוט בגנים שלך, ביצוע שינויים בפריטים שיש לך שליטה עליהם יכול לעזור להוביל לאורח חיים בריא יותר. התמקד בביצוע שינויים קטנים בתזונה שלך, בפעילות הגופנית ובשאר גורמי אורח החיים כדי לעזור לך להפוך אותך לבריא יותר.

קבע תור לרופאים שלך

אחד המפתחות לשיפור בריאותך ושמירה עליה הוא ביקורי רופא קבועים. אנשי מקצוע אלה בתחום הבריאות יעזרו לתמוך ברצון שלך לחיים בריאים יותר. הם גם יוכלו להגיד לך אם אתה צריך להתחיל או להפסיק משהו כדי לחיות חיים בריאים יותר.

בקר אצל הרופא הראשי שלך. שוחח איתו על מצבך הבריאותי הנוכחי ואם יש משהו שהם ימליצו לעזור לך לחיות חיים בריאים יותר.

בקר גם אצל רופא השיניים שלך. בדרך כלל מומלץ ללכת פעמיים בשנה רק לבדיקה. זהו עוד ביקור חשוב שאסור לכם להתעלם ממנו.

בקר בכל רופא אחר שאתה עשוי להזדקק לו. לדוגמא: OB/GYN, אלרגיסט או אנדוקרינולוג (רופא המתמחה בהורמונים).

התחל יומן

ניהול יומן הוא דרך מצוינת להתחיל את חייך הבריאים יותר. אתה יכול לרשום הערות, לכתוב יעדים, לעקוב אחר המטרות שלך ואפילו לנהל יומן אוכל. פריטים אלו יעזרו לך להבין מה עליך לעשות ויניעו אותך לעמוד ביעדים הללו.

אולי תרצה קודם כל לרשום כמה הערות על כל מידע שאתה מקבל מהרופאים שלך או לעקוב אחר המשקל, ה-BMI או היקף המותניים שלך.

רשום גם הערות לגבי המטרות שיש לך וכיצד אתה חושב שאתה הולך לחיות חיים בריאים יותר. זה ייקח קצת סיעור מוחות וחשיבה על כל ההיבטים השונים של חייך שאתה רוצה לשנות כדי להיות בריא יותר.

רשום גם ביומן שלך הערות על בחירת המזון שלך. מחקרים מראים שאלו שמתעדים את האוכל שלהם בקביעות נשארים במסלול עם דפוסי תזונה חדשים למשך זמן רב יותר.

בניית קבוצת תמיכה

קבוצת תמיכה היא חלק גדול מאורח חיים בריא יותר. הם לא רק יכולים לספק תמיכה למטרות שלך אלא גם מהווים תמיכה לרווחה הנפשית והרגשית שלך.

חלק גדול מחיים בריאים יותר שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא הבריאות הנפשית והרגשית שלך. קבוצת תמיכה לא חייבת להיות שם רק כדי לעודד אותך, אלא להיות חברה טובה.

בקש מחברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה להצטרף אליך למטרות מסוימות. אולי אחרים רוצים לרדת במשקל, לאכול בריא יותר או להתאמן יותר.

מחקרים מראים שלאנשים שיש להם קבוצת תמיכה יש סיכוי גבוה יותר לעמוד ביעדים ארוכי הטווח שלהם.