איך להיות בעל עסק מצליח?

רוב בעלי העסקים יגידו לכם שפתיחת עסק היא אחת הדרכים המאתגרות והמתגמלות ביותר להתפרנס. להיות בעל עסק מצליח דורש כמות גדולה של עבודה קשה ומסירות, אך גם מסתמך בדרך כלל על מערכת של תכונות אישיות ושיטות עסקיות שהן מאפיינים נפוצים של יזמים מצליחים. מאפיינים אלו טמונים בעקרונות המייסדים של העסק כמו בפעילותו השוטפת ומכתיבים כל החלטה שהיזם מקבל. על ידי ביצוע הנחיות אלה, תוכל להגדיל את הסיכויים שלך להקים עסק מצליח או להחזיר את העסק הקיים שלך למסלול.

פתח עסק שאתה נלהב ובעל ידע בו

ידע זה יכול לבוא מניסיון קודם בעבודה או מתחביב אישי שאתה מוכן להפוך לקריירה. גם אם רעיון עסקי נראה רווחי מאוד בתיאוריה, אל תפתח את העסק הזה אלא אם כן הלב שלך נמצא בו. אמנם הרווח הוא חשוב, אבל סביר להניח שהוא לא יגרום לך להגיע מוקדם מדי יום ולהניע צמיחה.

לדוגמה, דמיינו שיש לכם ניסיון בהכנת קפה בתור בריסטה או מלצר ואתם רוצים להפוך את התשוקה שלכם לקפה טוב לעסק קטן. אתה כבר יודע הרבה על התעשייה ותוכל ליישם לא רק את הידע שלך אלא את התשוקה שלך בעבודה שלך.

התחל עם מטרה מוגדרת היטב

בעוד שהיתרונות הפיננסיים של בעלות על עסק יכולים להיות גדולים, רוב בעלי העסקים המצליחים לא מתחילים עם כסף בחשבון. כדי לקדם את העסק שלך, תצטרך מטרה ברורה. מטרה זו צריכה להיות משהו יותר בלתי מוחשי מכסף, כמו להחזיר לקהילה שלך על ידי יצירת מקומות עבודה, פתרון בעיה שאתה רואה בחיי היומיום שלך, או רדיפה אחר תשוקה. זה לא אומר שאתה לא צריך לשאוף גם לרווחיות, רק שהמטרה העיקרית שלך צריכה להיות השגת מטרה גדולה יותר.

לדוגמא של בית הקפה שלנו, המטרה שלך תהיה הגשת כוס הקפה המושלמת לכל לקוח. לחלופין, זה יכול להיות ליצור קהילה בבית הקפה שלך שבה אנשים יכולים להיפגש ולבלות עם חברים.

הבן את הלקוח שלך

לפני שתתחיל, הקדיש זמן לערוך מחקר שוק ולהכיר את הלקוחות שלך ואת התעשייה שלך. תרצה גם לחשוב מי יקנה את המוצר שלך או ישתמש בשירות שלך וללמוד את הדרך הטובה ביותר לפנות לאוכלוסייה זו.

עם בית הקפה, שאלו את עצמכם: האם אני מנסה לפנות ל"סנובים לקפה" שלא אכפת להם לחכות חמש דקות למזיגה שלהם? או שההתמקדות שלי היא באנשים שבדרך לעבודה ורוצים לתפוס כוס ולרוץ? או שניהם? הבנת האנשים שאתה מתכנן לשרת יכולה לעזור לך לשרת אותם טוב יותר.