איך להצליח לישון אחרי ארוחה גדולה?

נכנסתם לפיג'מה שלכם, כיביתם את האורות וכולכם מוכנים לשינה – אבל לבטן שלכם יש תוכניות שונות. אי נוחות כללית, ריפלוקס חומצי וצרבת יכולים להיות מכשול מתסכל לאחר שאכלת ארוחת ערב גדולה או חטיף בשעות הלילה המאוחרות. אל תדאג! עם כמה טיפים, טריקים ואמצעי זהירות, אתה יכול לקבל הזדמנות טובה יותר לתפוס כמה zzzs.

לישון על הצד השמאלי שלך

יש פחות סיכוי לסבול מריפלוקס קיבה-וופגיאלי (GER) אם אתה ישן על צד שמאל. במחקר, המשתתפים נשכבו על הצד הימני והשמאלי. לאחר שכיבה, אנשים שמו לב שיש להם פחות בעיות GER כשהם בצד שמאל.

מחקרים מראים ששינה על צד ימין מחמירה את הצרבת.

הרם את ראש המיטה שלך

הרמת המיטה ב-15 ס"מ יכולה למנוע צרבת. כדי לעשות זאת, הנח קוביות קצף בצורה מאובטחת מתחת לעמודי המיטה האחוריים שלך כדי להרים את ראש המיטה שלך, או החליק טריז קצף ישירות מתחת לכרית שלך.

לטפל בקלקול קיבה עם ג'ינג'ר

ג'ינג'ר עוזר להקל על קלקול קיבה. ללעוס קצת ג'ינג'ר טרי מגורר, או ללגום כוס תה ג'ינג'ר. מחקרים מראים ששורש ג'ינג'ר יכול לעזור להיפטר מבחילות והקאות – בנוסף, יש לו יתרונות אנטי דלקתיים ואנטי כיבים.

לעיסות ג'ינג'ר, סוכריות ג'ינג'ר או ג'ינג'ר אייל הן גם אפשרויות נהדרות.

צאו לטיול לפני השינה

פעילות גופנית קלה עוזרת לך להרגיש קצת יותר בנוח. אתה לא צריך לעשות אימון מלא – הליכה קצרה ואיטית בבית שלך עשויה להקל על אי נוחות בזמן שהמזון שלך מתעכל. סיבוב קל של מתיחה עשוי גם לעזור לך להרגיש טוב יותר.

משוך את זרועך על פני החזה כדי לבצע מתיחת כתף בסיסית.

הטה את הצוואר קדימה וקצת ימינה. לאחר מכן, בעזרת יד ימין, הנח בעדינות את ראשך כלפי מטה. החזק את העמדה הזו למשך 30 שניות כדי לתת לעצמך מתיחה יפה של הצוואר; לאחר מכן, החלף צד.

ייעל את אזור השינה שלך

הפוך את חדר השינה שלך לכהה ונוח ככל האפשר. סגור את כל הווילונות או התריסים שלך, כדי ששום אור לא יוכל להציץ מבעד לחלונות. לאחר מכן, כוונן את התרמוסטט איפשהו בין 12 ל-23 מעלות צלזיוס, כדי שתוכל לישון בנוחות.

על פי מחקר מומחים, סידור המיטה שלך בכל יום יכול לשפר את השינה שלך.

אל תשתה אלכוהול או משקאות המכילים קפאין סמוך לשעת השינה

אלכוהול וקפאין מונעים ממך ליפול ולהישאר לישון. קפאין מאוד ממריץ, ויכול להשאיר אותך ערני וערני. אלכוהול עשוי לעזור לך להרגיש ישנוני, אבל ימנע ממך לשקוע בשינה עמוקה.