כיצד להימנע מהתמכרות לאינטרנט?

התמכרות לאינטרנט היא בעיה נפוצה שיכולה להזיק לא פחות מכל צורה אחרת של התמכרות. אם אתה חושש שאולי אתה תלוי יותר מדי באינטרנט, ישנן מספר אסטרטגיות בהן תוכל להשתמש כדי לרסן את השימוש שלך באינטרנט. התחל בהגבלת מתי תאפשר לעצמך להשתמש באינטרנט, כגון על ידי ניהול יומן של השימוש שלך באינטרנט וציון מתי תאפשר לעצמך להיכנס. אתה יכול גם להסיר את הפיתוי להיכנס לאינטרנט על ידי כיבוי מכשירים, הכנסת מכשירים לחדר אחר לטעינה או ניתוק ה-WiFi שלך. פיתוח הרגלים בריאים יכול גם לעזור לך לצמצם את השימוש באינטרנט ולהרגיש טוב יותר באופן כללי.

כתוב יומן של כמה זמן אתה מבלה באינטרנט

התחל יומן אינטרנט שבו אתה רושם את הפרטים של השימוש היומי שלך באינטרנט. רשום את השעה, האתרים או האפליקציות שאליהם ניגשת, המצב הרגשי שלך כשנכנסת לאינטרנט, מה הניע אותך להיכנס לאינטרנט וכמה זמן השקעת באינטרנט. עיין ביומן לאחר שבוע אחד כדי לבדוק אם יש דפוסים וכדי להיות מודע יותר לכמה זמן אתה באמת מבלה באינטרנט.

מעקב אחר הזמן שאתה מבלה באינטרנט יכול לעזור לך להיות מודע יותר לשימוש שלך ואסטרטגיה זו עשויה גם להקל על מניעת התמכרות לצאת משליטה.

הגדר טיימר שיעזור לך להגביל את הזמן שאתה מבלה באינטרנט

אחת הדרכים להגביל את הזמן שאתה מבלה באינטרנט היא להגדיר חסימת זמן של 1-2 שעות שבמהלכן אתה רשאי לגשת לאינטרנט, ולהשתמש בטיימר כדי לעקוב אחריו. אם אתה יכול להגביל את השימוש שלך באינטרנט לשעה זו ביום בלבד, זה עשוי להפחית באופן דרסטי את הזמן הכולל שאתה מבלה באינטרנט.

לדוגמה, אתה עשוי להגביל את השימוש באינטרנט לשעות 15:00-17:00 מדי יום ולהפוך את האינטרנט ללא הגבלה בשעות אחרות של היום.

לחלופין, אתה יכול לחלק את השימוש באינטרנט ל-2 בלוקים של זמן, כגון מ-9:00-10:00 בבוקר ו-7:00-20:00 מדי יום.

הגדר תזכורת בטלפון שלך כדי שתדע מתי להתחיל ולעצור.

צור לעצמך הסחות דעת כדי לדחות את השימוש באינטרנט

אמור לעצמך שאתה יכול לבדוק את האינטרנט תוך 15 דקות, ולהמשיך לדחות את הגישה לאינטרנט כל עוד אתה יכול לעמוד בזה. בזמן שאתה מחכה, הסחת דעתך במשהו, כמו לסדר את שולחן העבודה שלך, להשלים מטלת בית או להעמיס את המדיח. אסטרטגיה זו עשויה לעזור לך לצמצם את השימוש הכולל שלך באינטרנט ללא מאמץ רב.